Nieuws - 06/01/21

Hootsuite neemt het Belgische Sparkcentral over, wereldwijd actief in digitale customer care

Sparkcentral brengt geavanceerde customer care oplossingen naar het Hootsuite platform en zorgt voor een unieke klantbeleving over de verschillende digitale kanalen heen.

 

VANCOUVER, BC - Hootsuite kondigde vandaag de overname aan van Sparkcentral, een toonaangevende SaaS-provider die de toekomst van customer care mogelijk maakt via 1-op-1-communicatiekanalen zoals Instagram, Facebook Messenger, Twitter, WhatsApp, WeChat, SMS en live chat.

Het Belgische bedrijf Sparkcentral heeft vestigingen in Hasselt en in New York City en is een pionier op vlak van digitale klantenservice, zowel via social media als andere communicatieplatformen zoals WhatsApp. Vandaag spelen ze een belangrijke rol in heel wat klantgerichte organisaties wereldwijd, zoals onder andere Air Canada, Slack, Engie, Fluvius, Axa en citizenM Hotels.

“Onze wereld is digitaal: social media en digitale communicatie apps zijn de uitgelezen plek om contact op te nemen met bedrijven en organisaties”, aldus Tom Keizer, CEO van Hootsuite. “Onze klanten vragen naar meer mogelijkheden op vlak van klantenservice via social media en wij zijn dan ook verheugd om ons aanbod uit te breiden met deze nieuwe aanwinst.”

Recent onderzoek van Hootsuite toont aan dat al meer dan de helft van de wereldbevolking intussen de weg naar social media heeft gevonden. En ook de wereldwijde pandemie heeft bewezen een accelerator te zijn van deze digitale transformatie. Klantenservice overstijgt steeds vaker traditionele marketing en wordt de primaire focus voor heel wat merken om te voldoen aan de behoeften van de klant.

“Bedrijven en organisaties moeten hun digitale kanalen uitbreiden en klantencontacten onderhouden op de verschillende digitale platformen waar klanten vandaag gebruik van maken. Die klantbeleving moet naadloos aansluiten bij het merk en de workflow van de organisatie over de verschillende afdelingen heen: marketing, sales, customer care, finance, …”, aldus Keizer. “Met Sparkcentral kunnen onze Hootsuite-klanten holistische, flexibele en efficiënte klantervaringen creëren.”

De kern van het Sparkcentral platform is een geautomatiseerd berichtencentrum, aangevuld met functionaliteiten voor ‘virtual agents’ en een hoogst efficiënte customer care workflow - waarbij diverse digitale kanalen moeiteloos afgestemd en georchestreerd worden tussen de verschillende departementen en stakeholders.

“We hebben een robuust customer care-platform gebouwd waar toonaangevende bedrijven wereldwijd op grote schaal en op basis van service levels aan customer care doen via verschillende digitale kanalen. De klant kan op elk moment in de customer journey betrokken worden bij het merk - zowel tijdens de marketing-, sales- en post-salesfase”,  aldus Christoph Neut, voormalig CEO van Sparkcentral, nu VP Sales bij Hootsuite. “Samen zullen onze twee gespecialiseerde softwareplatformen een disruptieve combinatie vormen waarbij we bedrijven van elke omvang kunnen helpen om hun digitale klantenservice naar nieuwe hoogtes te brengen.”